Wat kun je doen bij klachten of zorgen?

Afhankelijk van de aard van je klacht of melding zijn er verschillende routes om je ontevredenheid of misvattingen kenbaar te maken. Je kunt bijvoorbeeld ontevreden zijn over de zorgorganisatie waar je ondersteuning van krijgt, over de dienstverlening van Windkracht058, of je zorgen maken over de omstandigheden bij je zorgverlener.

> Ontvang je Wmo aanvullende ondersteuning en heb je een klacht over je zorgverlener of over de betreffende zorgorganisatie?

Je kunt hierbij denken aan klachten over:  

  • omgang (onvriendelijk, onvoldoende aandacht/tijd, houding)  
  • de zorgverlening (onjuiste hulp, niet serieus genomen worden) 
  • communicatie (onduidelijk, niet bereikbaar, onvoldoende inspraak)  
  • privacy (onzorgvuldigheid, inbreuk op privacy)  
  • de omgeving/locatie (hygiëne, veiligheid)  

De zorgorganisatie waarvan je ondersteuning ontvangt heeft hiervoor een eigen klachtenprocedure. Informeer hiernaar bij de zorgverlener of zorgorganisatie. Vaak staat deze klachtenprocedure ook op de website van de zorgorganisatie. 

> Heb je een klacht of opmerking over de dienstverlening van Windkracht058 of over onze organisatie?

Je kunt bij een klacht of opmerking denken aan onvrede over de matching met de zorgorganisatie, de regie die gevoerd wordt, de tijd tussen aanmelding en matching of over de manier waarop met je is omgegaan. 

Neem als er sprake is van bovengenoemde situaties contact met ons op via kwaliteit@zorggroepzenz.nl. Voor ondersteunende diensten maakt Windkracht058 gebruik van de expertise van Zorggroep ZENZ. Bij Zorggroep ZENZ vinden ze het ontzettend belangrijk om zorg te bieden waar je op kunt vertrouwen. Daarom investeren we continu in onze medewerkers en is zorgvuldigheid een voorwaarde. We streven ernaar om klachten zo snel en adequaat mogelijk op te lossen.

Externe, onafhankelijke klachtenbehandeling

Wij doen ons best om zo goed mogelijk voor je te zorgen. Toch kan het gebeuren dat je hierover niet tevreden bent en een klacht bij ons indient. Mochten we samen geen (passende) oplossing kunnen vinden, dan kun je de klacht ook richten aan de externe klachtenfunctionaris van onze organisatie. Windkracht058 is, via Zorggroep ZENZ, voor de behandeling van klachten aangesloten bij Klachtenportaal Zorg. Zij kunnen bemiddelen tussen jou en ons, zodat we samen alsnog een goede oplossing kunnen vinden.

Je bereikt het Klachtenportaal Zorg gemakkelijk door te bellen naar telefoonnummer 0228-322205. Dat kan van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 12.00 uur. Of stuur een mail naar info@klachtenportaalzorg.nl. Op de website van Klachtenportaal Zorg kun je algemene voorwaarden en de reglementen vinden en downloaden. Klik hier om direct naar de downloadpagina te gaan.

Download hieronder onze klachtenprocedure of neem contact met ons op.

Melding over één van onze partners?

Twijfel je aan de kwaliteit of veiligheid van de organisatie waar je ondersteuning van krijgt, of zijn er organisatorische problemen? Meld het bij ons.

Contact opnemen

Contact met Windkracht058

Windkracht058 staat graag voor je klaar. Vragen, opmerkingen of feedback? We kijken graag samen met jou wat we voor je kunnen betekenen.

Contact opnemen